最近這首歌真紅,宇多田加椎名林檎,jolin,星光大道的林宜融加洪千涵都翻唱過,


原唱是木匠兄妹,他們出的精選集多到不知道有幾個版本,好歌總是永古流傳,


這首歌讓人感覺心頭暖暖的,如果世上有這樣的一個人,夫復何求?你身邊有這樣的人嗎,


有的話請留言給我,我拿去捕蝶網去捉。


 


 


                                               I  Won't Last A Day Without You


                                                              





Day after day, I must face a world of strangers

日復一日 我必須面對著世上的陌生人們

Where I don't belong,

我無法融入他們

I'm not that strong

我並不堅強

It's nice to know that there's someone I can turn to

知道有個人可以讓我求助真好


Who will always care

是誰總是在乎這些呢

You're always there

你總是在那裡

When there's no gettin' over that rainbow

當沒有跨越彩虹這回事


When my smallest of dreams won't come true

當我小小的夢想不會實現時

I can take all the madness the world has to give

我能承受這世上所有的瘋狂

But I won't last a day without you

但我卻不能一天沒有你

So many times when the city seems to be

很多時候這個城市似乎成為


Without a friendly face, a lonely place

沒有一張友善的臉龐 ,一個寂寞的地方

It's nice to know that you'll be there if  I need you

知道如果我需要你 你會在那兒真好 

And you'll always smile

 而你始終微笑著

It's all worthwhile

那一切都是值得的


Touch me and I end up singing


感動我 我因而歡唱


Troubles seem to up and disappear


麻煩似乎全都消失無蹤


You touch me with the love you're bringing


你用你帶來的愛感動我


I can't really lose when you're near, My love


當你在身邊我就不會迷失  我的愛


If all my friends have forgotten half their promises


如果我所有的朋友忘記了他們半數的承諾


They're not unkind, just hard to find


他們不是不友善 只是很難從中找到


One look at you and I know that


一個看起來像你這樣的人 於是我終於明白


I could learn to live


我可以學會享受人生


Without the rest, I found the best


因為我已經找到最好的了


 


四個版本:


 


jolin,小花水晶指甲好漂亮


 



 

 

 

老林鍾愛~~宇多田與椎名林檎,兩大歌姬破天荒合作


 



 

 

 

林宜融洪千涵,古典雙姝攜手合唱


 


 



 

 

 


木匠兄妹這就叫經典


 


arrow
arrow
    全站熱搜

    捲毛老林 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()